حساب کاربری در زرفام

چگونه در زرفام ثبت نام کنم؟

با کلیک بر روی ورود و عضویت در بالای سایت (که به شکل آیکون در کنار سبد خرید نمایش داده میشود)، و وارد کردن شماره تلفن همراه خود و دریافت کد، کد برای شما ارسال میشود که با وارد کردن کد تایید عضو خانواده زرفام خواهید شد

نام کاربری من در زرفام؟

شماره تماسی که با آن اقدام به ایجاد حساب کاربری کرده اید به عنوان نام کاربری شما در سیستم در نظر گرفته میشود و برای خرید و ورود به حساب کاربری تنها کافیست شماره خود را وارد کرده و کد تایید دریافت کنید

برای هر بار ورود به حساب کاربری کد تایید باید دریافت کنم؟

بله

امکان ویرایش اطلاعات حساب کاربری را دارم؟

بله شما با ورود به حساب کاربری خود و زدن گزینه “جزئیات حساب” امکان ویرایش اطلاعات حساب خود را دارید.

میتوانم به اطلاعات خرید های قبلی خودم دسترسی داشته باشم؟

با ورود به حساب کاربری و زدن گزینه “سفارش ها” تمام اطلاعات خرید های قبلی شما نمایش داده خواهد شد

 

نحوه خرید و ثبت سفارش در زرفام

بدون ثبت نام میتونم در وبسایت زرفام خرید کنم؟

برای هر گونه خرید و یا ثبت سفارش شما باید در وبسایت زرفام ثبت نام کنید، میتوانید ابتدا محصولات مورد نظر خود را انتخاب نموده و وارد سبد خرید خود کنید، اما در سبد خرید برای تکمیل خرید خود بر روی گزینه “ورود/ثبت نام” کلیک کنید.

چگونه میتونم در زرفام ثبت سفارش کنم؟

پس از انتخاب محصول و انتقال به سبد خرید، با نهایی کردن و پرداخت وجه خرید، سفارش شما ثبت شده و طبق زمانبندی روتین مجموعه، وارد پروسه آماده سازی و ارسال قرار خواهد گرفت.

تمام محصولات ناموجود زرفام قابل سفارشه؟

خیر، فقط امکان ثبت سفارش برای محصولات موجود در سایت وجود دارد.

آیا میتونم سفارشم رو لغو کنم یا تغییر بدم؟

تا قبل از تایید نهایی سفارش شما می توانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید. پس از تایید نهایی و اتمام خرید و در مرحله پرداخت و ثبت سبد شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید.از این مرحله به بعد برای لغو و تغییر آن با واحد پشتیبانی تماس بگیرید. در حال حاضر امکان تغییر سفارشات وجود ندارد. برای لغو سفارش تا قبل از خروج مرسوله از مجموعه زرفام فرصت اعلام انصراف دارید. پس از ارسال بسته امکان لغو و کنسلی وجود ندارد. در صورت دریافت بسته سفارش، درصورتی میتوانید مرجوع و یا لغو انجام دهید که کالا از لحاظ ظاهری و یا فنی دارای عیب و ایراد باشد و یا با سفارش شما مغایرت داشته باشد که در این صورت لازم است که حتما با واحد پشتیبانی در تماس باشید تا راهنمایی لازم را دریافت نمایید. لازم به ذکر است که به محض دریافت بسته سفارش میتوانید با پشتبانی تماس حاصل نموده و درخواست خود را ثبت نمایید تا راهنمایی دریافت کنید. کلیه درخواستهای مرجوع یا لغو، توسط واحد پشتیبانی ثبت و به واحد مربوطه ارجاع داده شده و بررسی میشود، منتهای مراتب، فقط به درخواستهایی ترتیب اثر داده میشود که به محض دریافت بسته از مامور پست/پیک، درخواست خود را به واحد پشتیبانی اعلام کرده باشند. لازم به ذکر است اگر کاربر پس از دریافت سفارش  قصد انصراف از خرید داشته باشند، به دلیل حساسیت بالای محصول و وجود محصولات فیک مشابه  و نوسانات زیاد قیمتی طلا، با عرض پوزش پذیرفته نیست.

بازه زمانی پاسخگویی پشتیبانی چگونه است؟

شما میتوانید برای طرح سوال و مشکلات خود از ساعت 10 الی 16 (شنبه تا چهارشنبه) و 10:00 الی 14:00 (پنجشنبه ها) با شماره 91694810-021 در تماس باشید

چطوری باید سفارشم رو پیگیری کنم؟

اگر سفارش شما در داخل تهران ارسال خواهد شد به محض ثبت مشخصات سفارش در سامانه شرکت توزیع طرف قرارداد، برای شما پیامک بازه توزیع مرسوله ارسال می گردد، اگر ارسال کالا به شهرستان انجام شود با وارد کردن کد رهگیری ارسال شده توسط پیامک از طرف شرکت توزیع، در  سامانه رهگیری مرسولات پستی اداره پست، میتوانید وضعیت مرسوله خود را پیگیری کنید.

 

ارسال سفارش ها

پس از ثبت سفارش، چقدر طول میکشه که سفارشم به دستم برسه؟

سفارش کاربران در شهر تهران از طریق سفیران شرکت توزیع ارسال میگردد ، زمان تحویل سفارشات پس از ثبت نهایی و پردازش، در تهران 1 روز کاری پس از تکمیل سفارش(تحویل به شرکت توزیع و ارسال پیامک تغییر وضعیت به تحویل پیک) و در ایام تعطیل در اولین روز کاری بعد است  . لازم به ذکر است که در تهران باتوجه به شرایط جوی هوا یا ایام پیک و کمپین ممکن است تا 72 ساعت با تاخیر ارسال شود.

• درصورتیکه سفارش خود را در روزهای کاری تا ساعت  18:00 ثبت نمایید،  سفارش شما در  روز کاری بعد تحویل شرکت توزیع شده و تا حداکثر 24 ساعت آینده به دستتان خواهد رسید.

• سفارشات سکه و شمش در روزهای پنجشنبه عصر تا ساعت 18:00 ، عصر روز شنبه تحویل شرکت توزیع داده شده و تا صبح روز یکشنبه به دست شما خواهد رسید و سفارشات  سکه و شمش در روزهای جمعه ، عصر روز  یکشنبه تحویل شرکت توزیع خواهد شد. روزهای تعطیل هم مانند روزهای جمعه، ارسال به دو روز کاری بعد منتقل خواهد شد.

• سفارش‌ کاربران سایر شهرها از طریق پست پیشتاز ارسال می‌گردد. زمان ارسال برای سایر شهرها، حدود 3 تا 5 روز کاری(بنا بر شرایط کاری اداره پست) می باشد. کد پیگیری مرسوله مربوط به هر سفارش در منوی سفارشات، بخش مربوط به همان سفارش در حساب کاربری شما درج می شود. با استفاده از کد پیگیری پست پیشتاز میتوانید وضعیت مرسوله خود را از «سامانه رهگیری مرسولات پستی» پیگیری نمایید.

• در ایام کمپین، نامساعد بود شرایط آب و هوایی و … با توجه به حجم بالای سفارشات ممکن است سفارش شما ، حداقل تا 72 ساعت دیرتر از زمانهای اعلامی در بالا به دستتان برسد. پیشاپیش از شکیبایی شما سپاسگزاریم.

ارسال سفارش ها به چه صورتی انجام میشه؟

پس از ثبت نهایی و شروع پردازش، سفارشات برای تهران توسط پیک و برای شهرستان ها توسط پست پیشتاز ارسال خواهد شد.

هزینه ارسال سفارش به چه صورت محاسبه میشود؟

هزینه ارسال سفارش ها شامل هزینه بسته بندی و هزینه حمل می باشد که در تهران با تعرفه پیک محاسبه میشود و برای ارسال به شهرستان طبق تعرفه های پست جمهوری اسلامی ایران می باشد.

تحویل پیک تهران در چه محدوده ای امکان پذیره؟

محدوده ارسال سفارشات در تهران بر اساس نواحی تحت پوشش شرکت توزیع طرف قرارداد مشخص می شود. در صورتی که محدوده ای خارج از پوشش باشد، توسط واحد پشتیبانی مجموعه به شما اطلاع داده شده و از شما درخواست تغییر آدرس خواهد شد.

  • مناطق پوشش دهی شرکت توزیع که همه روزه ارسال می شوند:

تهران/کرج/شهر قدس/گرمدره/اندیشه/شهریار/فردیس/ملارد/گوهردشت/محمدشهر/مهرشهر

  • شهرهایی که در حال حاضر فقط شنبه و سه شنبه ارسال خواهیم داشت (باتوجه به حدنصاب ظرفیت محدوده):

گلسار/نظرآباد/هشتگرد/اسلامشهر/ پرند/گلستان اسلامشهر/ صفادشت/کمال شهر/ چهارباغ/باغستان شهریار

  • الباقی نواحی از طریق پست پیشتاز ارسال خواهد شد.

پست چه شهرهایی رو پوشش میده؟

تمام شهرهای ایران تحت پوشش پست جمهوری اسلامی ایران میباشد.

چطور میتونم بسته پستی ارسالی از طرف زرفام رو پیگیری کنم؟

پس از تحویل بسته های سفارشات به شرکت توزیع، بسته های شهرستان در سامانه اداره پست ثبت شده و توسط پیامک، کد رهگیری مرسوله برای شما پیامک می گردد. با درج کدرهگیری در سامانه رهگیری مرسولات پستی می توانید وضعیت بسته خود را پایش کنید.

 

خرید هدیه از زرفام

آیا میتونم محصول رو به آدرس شخصی که براش هدیه میخرم ارسال کنم؟

بله، پس از انتخاب محصول های مورد نظر و اضافه کردن آن ها به سبد خرید، در مرحله نهایی کردن سبد خرید، شما می توانید آدرس و مشخصات تحویل گیرنده را در بخش “مشخصات محل دریافت” وارد کنید. البته در نظر داشته باشید ارائه کارت شناسایی از طرف شخص تحویل گیرنده الزامی میباشد و لازم است در قسمت یادداشت درج نمایید که برای آدرس دیگری ارسال شود.

در صورتی که آدرس محل دریافت، آدرس شخصی که براش هدیه خریدم باشه، امکان این هست که فاکتور همراه کالا فرستاده نشه؟

به طور کلی همراه با محصولات گروه سکه و شمش ، فاکتور صادر نمیشود. در خصوص سایر محصولات این مجموعه، حتما فاکتور همراه با بسته محصول ارسال میگردد. در صورتی که تمایل دارید فاکتور ارسال نشود لازم است که در بخش یادداشت های سفارش ، حتما درخواست خود را مطرح نمایید. و فاکتور خود را میتوانید از سایت و پنل کاربری خود، پرینت بگیرید.

اگر فاکتور همراه با کالا برای شخص هدیه گیرنده ارسال نشه، میتونه کالا رو مرجوع و یا تعویض کنه؟

ضروری است به این نکته توجه شود که در حال حاضر امکان تعویض سفارشات وجود ندارد و انصراف از خرید هم تا قبل از ارسال بسته امکان پذیر است و در غیر اینصورت اصلا امکان مرجوع سفارش وجود نخواهد داشت.

آیا میتونم برای تک تک اقلام سفارش، درخواست جعبه و بگ مخصوص هدیه داشته باشم؟

در حالت کلی برای هر سفارش، به هر تعداد قلم کالا، تنها یک جعبه و یک بگ شاپ مناسب هدیه ، در نظر گرفته میشود . در صورتی که چند قلم کالا در سفارش خود انتخاب نموده اید که لازم است برای هر یک جعبه و بگ مخصوص هدیه دریافت کنید لازم است که در یادداشت های سفارش این مورد ذکر شود تا با شما تماس گرفته شود و برای پرداخت هزینه جداگانه، به تعداد مورد نظرتان، جعبه و بگ شاپ مناسب هدیه اضافه تر برایتان ارسال گردد. در حال حاضر هزینه هر ست «جعبه+بگ شاپ» مناسب هدیه زرفام، مبلغ 500.000 ریال می باشد.

 

راهنمای خرید و پرداخت

برای خرید اینترنتی به چه نکاتی باید توجه کنم؟

برای خرید اینترتی از هر وبسایتی باید به چند نکاته بسیار مهم توجه کنید: با مشاهده قسمت آدرس ، در مرورگر وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده می ‏شود – حتماً از صفحه کلید مجازی موجود در سایت برای ورود اطلاعاتی همچون ccv2 و تاریخ درج شده بر روی کارت خود استفاده کنید – برای پرداخت های الکترونیکی بهتر است از رایانه های شخصی به جای رایانه های موجود در اماکن عمومی و کافی نت ها استفاده کننید – شناسه عبور و رمزهای خود را بر روی کامپیوترها، موبایل و تبلت های خارج از اختیار و کنترل خود وارد نکنید

در صورتی که پرداخت ناموفق باشد و پول از حساب من کسر شود؟

گاهی در هنگام پرداخت اینترنتی شبکه بانکی قطع میشود، که در این حالت پول شما در حساب میان بانکی قرار دارد. در این حالت بانک مغایرت ها را رفع نموده و تا 72 ساعت پول به حساب شما باز خواهد گشت. چنانچه مبلغ کسر شده طی 72 ساعت به حساب شما بازنگشت، با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس گرفته و مشکل را پیگیری نمایید.

 

خدمات پس از فروش

آیا بعد از خرید از زرفام امکان بازگشت و یا تعویض کالا را دارم؟

در صورتی که سفارش شما هنوز از مجموعه خارج نشده باشد، میتوانید درخواست انصراف از خرید را ثبت نمایید. در صورتی که بسته از مجموعه خارج و به شرکت توزیع تحویل شده باشد، امکان انصراف از خرید میسر نیست. امکان تعویض محصول در سفارش به دلیل شرایط سیستمی وجود ندارد، و در خصوص تعویض محصول پس از خرید هم لازم است که ابتدا سفارش اولیه لغو شود و سفارش جدید برای محصول مورد نظر ثبت شود.

در صورتیکه بسته را دریافت و بازگشایی نموده اید، و محصول نقص و ایراد در تعداد یا ظاهر داشته باشد، لازم است به محض بازگشایی پلمپ بسته دریافتی و مشاهده محصول، این مورد را به واحد پشتیبانی اطلاع دهید که ثبت شده و در خصوص این موضوع راهنمایی شوید. البته لازم به ذکر است که طبق تاکیدات فراوان در بخش قوانین و همچنین روشهای ارسال و …، مجدد تکرار میکنیم، قانونا پس از پذیرش بسته از مامور پست/پیک ، درواقع کاربر پذیرفته که سفارش خود را صحیح و کامل دریافت کرده و نباید درخواستهای نقص یا ایراد، مورد پذیرش قرار بگیرند، در واقع لازم است که بازگشایی و انطباق بسته با سفارش ثبت شده ، نزد مامور پست/پیک انجام گردد که در صورت بروز مشکل بتوانید از دریافت بسته خودداری نموده و دلیل و مشکل آن را صورتجلسه نمایید. و فقط در این صورت مشکل مورد پذیرش شرکت توزیع و اداره پست و بیمه می باشد. اما جهت رضایت بیشتر کاربران، این امکان نیز در نظر گرفته شده است که در صورتیکه نزد مامور پست/پیک بازگشایی انجام نشد، پس از آن نیز کاربر امکان اطلاع رسانی داشته باشد. اما این اطلاع رسانی و ثبت درخواست و مورد پیش آمده باید حتما به محض تحویل بسته و بازگشایی آن باشد. در صورت مشاهده نقص یا ایراد، از زمان دریافت بسته از مامور پست/پیک، همان لحظه تحویل باید به واحد پشتیبانی اطلاع دهید. بدیهی است در صورت گذر زمان، درخواست شما قابل پذیرش نخواهد بود. لازم به ذکر است اگر کاربر پس از دریافت سفارش  قصد انصراف از خرید داشته باشند، به دلیل حساسیت بالای محصول و وجود محصولات فیک مشابه  و نوسانات زیاد قیمتی طلا، با عرض پوزش پذیرفته نیست.

قوانین وشرایط بازگشت کالای زرفام به چه صورته؟

همانگونه که در پرسش قبلی توضیح داده شد، شرط اصلی پذیرش بازگشت کالا، اول این است که قبل از خروج بسته از مجموعه اطلاع داده شود، یا از گرفتن بسته خودداری شود تا به مجموعه بازگردد.

هزینه بازگشت کالا به چه شکل هست؟

هزینه ارسال کالا جهت استرداد و یا تعویض کالا برعهده مشتری میباشد و تنها در صورت داشتن مغایرت در کالای خریداری شده و کالای دریافت شده توسط مشتری، و همچنین ایراد فنی در کالای دریافتی توسط مشتری، هزینه ارسال بر عهده مجموعه زرفام خواهد بود.

اگر کالای انتخابی موجود نباشد؟

چنانچه موجودی کالای انتخابی در فروشگاه به اتمام رسیده باشد ، سفارش کاربر لغو خواهد شد. معمولا در چنین مواردی حتما قبل از لغو از طرف مجموعه، واحد پشتیبانی با کاربر تماس گرفته و این موضوع را اطلاع رسانی میکنند.

درصورت مرجوع کردن کالا مبلغ چه زمانی و چگونه بازگردانده میشود؟

در صورت پذیرش مرجوع شدن کالا و ارسال توسط کاربر، پس از دریافت بسته توسط مجموعه، نهایتا طی 24 ساعت، سفارش مربوطه لغو شده و در صورتی که خرید از درگاه سرویس اعتباری باشد، به محض لغو سفارش اعتبار کاربر برمیگردد و در صورتی که واریز نقدی انجام شده باشد نهایتا تا 72 ساعت وجه مربوطه به همان حسابی که پرداخت خرید از آن حساب انجام شده واریز خواهد شد.